Garantie & klachtenprocedure

Is er een probleem met je bestelling, of heb je een klacht? Wij lossen het voor je op!

Wat moet ik doen als ik een onderdeel/product mis bij mijn bestelling?
Wat moet ik doen als ik een verkeerd artikel heb ontvangen?
Wat moet ik doen om een klacht in te dienen?
Heb ik garantie op mijn raambekleding?
Ik heb een andere vraag

Wat moet ik doen als ik een onderdeel/product mis bij mijn bestelling?

Je hebt je bestelling ontvangen, maar er mist een onderdeel (bijvoorbeeld bevestigingssteunen). Waarschijnlijk is er dan iets misgegaan bij de leverancier. Neem contact met ons op via ons klantenportaal. Wij zullen er dan voor zorgen dat de onderdelen zo snel mogelijk nagestuurd worden.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd artikel heb ontvangen?

Je bestelling wordt met uiterste zorg doorgezet naar de producent, toch kan het wel eens mis gaan. Heb je een artikel ontvangen welke niet voor jou is, of is geleverd in een verkeerde kleur? Neem dan contact op via ons klantenportaal. Vermeld hierbij altijd je ordernummer, zo kunnen we direct voor je aan de slag.

Ik heb een klacht, hoe kan ik deze indienen?

Wij proberen je zo goed mogelijk te helpen voor, tijdens en na je bestelling. Heb je toch een klacht over onze service? Stuur ons een bericht via ons klantenportaal of stuur een brief naar: Raambekleding Nederland, Patrijsweg 54, 2289 EX Rijswijk. Wij vragen je om hierbij een omschrijving van de klacht en mits mogelijk ook een foto waarop het defect duidelijk te zien is naar ons toe te sturen.
Wij zullen je klacht uitgebreid onderzoeken en nemen binnen een week contact met je op. Raambekleding Nederland.NL is aangesloten bij en werkt volgens de klachtenregeling van Qshops.

Heb ik garantie op mijn raamdecoratie?

Mocht een product dat je bij ons besteld hebt onverwachts kapot gaan dan kun je natuurlijk op ons rekenen. Op alle artikelen krijg je uitgebreide garantievoorwaarden omdat wij overtuigd zijn van de kwaliteit die we leveren.

Label 65® en vtwonen merkproducten
Voor originele producten van Label 65® en vtwonen hanteren we een garantietermijn van 4 jaar. Voor shutters wordt een garantietermijn van 2 jaar gehanteerd. Wil je aanspraak maken op de garantie, neem dan contact op via ons klantenportaal.

Wij vragen je om hierbij een omschrijving van de klacht en mits mogelijk ook een foto waarop het defect duidelijk te zien is naar ons toe te sturen.

Standaard retourproces
Werkt het product niet correct, is deze beschadigd of wil je op enige andere manier aanspraak maken op de garantie? Meld de klacht dan eerst bij onze klantenservice. Zij zullen vervolgens laten weten of er een adviseur langs kan komen of dat het product teruggestuurd dient te worden voor reparatie. Wanneer het product teruggestuurd wordt, dan dient het product goed ingepakt en in een kartonnen doos (m.u.v. gordijnen) retour gestuurd te worden. Het is uiteraard ook mogelijk om het product af te geven in de winkel in Rijswijk.

Is er bij je gemonteerd door een van onze adviseurs, dan heb je 1 jaar garantie op de montagewerkzaamheden zelf (boor-schroef-ophang werkzaamheden). Werkt het product echter binnen deze termijn niet correct, is deze beschadigd of wil je op enige andere manier aanspraak maken op de garantie, dan dient het product goed ingepakt en in een kartonnen doos (m.u.v. gordijnen), retour gestuurd te worden of in de showroom gebracht te worden. Voor het demonteren of ter plaatse oplossen kun je tegen betaling een service-adviseur inschakelen.*

Luxaflex® merkproducten
Voor originele producten van Luxaflex® geldt een garantie termijn van 5 jaar; dit bestaat uit 2 jaar volledige garantie en 3 jaar beperkte garantie. De beperkte garantie houdt in dat bij reparatie en vervanging van onderdelen transport- en/of voorrijkosten worden gerekend. Wil je aanspraak maken op de garantie, neem dan contact op via ons klantenportaal.

Wij vragen je om hierbij een omschrijving van de klacht en mits mogelijk ook een foto waarop het defect duidelijk te zien is, naar ons toe te sturen.

Standaard retourproces:
Werkt het product niet correct, is deze beschadigd of wil je op enige andere manier aanspraak en is het moment van aanschaf minder dan 5 jaar geleden? Dan zal in overleg met de klantenservice bepaald worden of er een Luxaflex service-adviseur langs gestuurd kan worden of dat het product terug naar de fabriek moet ter reparatie. In het laatste geval dient het product goed ingepakt en in een kartonnen doos, retour gestuurd te worden of afgeleverd te worden in de showroom in Rijswijk.

Is er bij je gemonteerd door een van onze adviseurs, dan heb je 1 jaar garantie op de montagewerkzaamheden zelf (boor-schroef-ophang werkzaamheden). Werkt het product echter binnen deze termijn niet correct, is deze beschadigd of wil je op enige andere manier aanspraak maken op de garantie, dan wordt in overleg met de klantenservice bepaald of er een Luxaflex service-adviseur langs gestuurd kan worden of dat het product terug naar de fabriek moet ter reparatie. In het laatste geval dient het product goed ingepakt en in een kartonnen doos, retour gestuurd te worden of in de showroom gebracht te worden. Voor het demonteren of ter plaatse oplossen kun je tegen betaling een service-adviseur inschakelen*.

* Kosten bij wel inschakelen service-adviseur Raambekleding Nederland:

Bij inschakelen van een service-adviseur om het probleem ter plaatse op te lossen, of wanneer je de producten door ons wil laten demonteren, wordt een vast tarief gerekend.

Voorrijkosten + 1 uur service ter plaatse:

Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Brabant: € 75,00
Noord-Holland, Zeeland, Gelderland, Flevoland: € 95,00
Voor overige provincies geldt dat de kosten van een service-adviseur op aanvraag zijn.

Mocht de service afspraak langer duren dan een uur, dan zal er hierna een uurtarief gelden van € 50,00, welke achteraf gefactureerd wordt.

Heb je een andere vraag?

Niet het antwoord gevonden dat je zocht? Neem gerust contact op met onze klantenservice via ons klantenportaal.